ألیس الصبح بقریب

ألیس الصبح بقریب

"اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"


الهی نصیرمان باش، تا بصیر گردیم بصیرمان کن، تا از مسیر بر نگردیم، و آزادمان کن تا اسیر نگردیم...

آخرین مطالب

آیا اینها گناه است؟

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴ ب.ظ

گناه را چه آشکار و چه پنهان ترک کنید؛ زیرا آنان که مرتکب گناه می شوند، به سزای اعمال خود خواهند رسید.

انعام/ 120

حرف از گناه که پیش می آمد، پیش خودم می گفتم من که گناهی نکرده ام. منظورم آن گناههای بزرگ است که خدا می گوید و اسمشان گناههای کبیره است. من که مرتکب آنها نشده ام. گناههای بزرگ را آدم بزرگها انجام می دهند. اما امروز آیه ای توی سورۀ« حجرات» خواندم که حسابی دلم را لرزاند.

خدایا تو گفتی:« ای کسانی که ایمان آورده اید، از گمان فراوان بپرهیزید؛ زیرا پاره ای از گمانها گناه است و در کارهای پنهان یکدیگر جستجو نکنید و غیبت یکدیگر را نکنید. آیا هیچ یک از شما دوست دارد که گوشت برادر مردۀ خود را بخورد؟»

این آیه را که خواندم، یادم افتاد که بارها شده که من هم توی دلم احساسهای بدی نسبت به کسی داشته باشم و ندانم چرا.

شده که هزار جور فکر ناجور دربارۀ کسی کنم، اما نه چیزی شنیده باشم و نه چیزی دیده باشم. شده که بنشینم و پشت سر کسی تا آنجایی که می توانم بدگویی کنم. شده که...

گفتی که اینها گناه است؟ گفتی که مثل خوردن گوشت برادر مردۀ آدم است. مثالت چقدر واقعی و چقدر وحشتناک است.

برادر یعنی همخون آدم، یعنی عزیز، یعنی دوست داشتنی. چطور می شود چنین کار وحشتناکی کرد.

اما ما خیلی این کار را انجام داده ایم، بدون اینکه اصلاً متوجه باشیم و بفهمیم.

کاش زودتر این آیه را خوانده بودم.

خدایا از دست خودم دلخورم.

...

بدترین کاری که تا به حال انجام داده ای و واقعاً دلت می خواهد خدا تو را ببخشد چیست؟ ماجرا را با رمز بنویس؛ طوری که هیچ کس جز خدا نفهمد تو چه نوشته ای.


  • حلما 313

نظرات  (۱)

روزی روزگاری خدا مارو آفرید،تا آدم باشیم
قصه ما به سر رسید،خدا به خواستش نرسید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی